15:12 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کارت بازرگانی

نگرانی فعالان اقتصادی از بخش‌نامه ارزی بانک مرکزی
نماد برتر-ئعضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید بخش نامه ارزی جدید بانک مرکزی در صورتی که اصلاح نشود، به کاهش قطعی صادرات غیرنفتی منجر خواهد شد.
برخورد با صادرکنندگان متخلف در بازگشت ارز آغاز شد
نماد برتر- درحالیکه رئیس جمهوری و رئیس کل بانک مرکزی بازگشت ارزهای صادراتی را در التیام نابه‌سامانی‌های بازار ارز موثر می‌دانند و با صادرکنندگان متخلف در این زمینه به وسیله انتشار اسامی در رسانه‌ها و تعلیق کارت بازرگانی برخورد خواهد شد، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده که از امروز با هماهنگی بانک مرکزی، قوه قضائیه، وزارت صمت و نهادهای نظارتی، صادرکنندگانی که تاکنون تعهد خود را ایفا نکرده‌اند، در لیست‌های ۱۰ نفره برای توضیح درمورد نحوه ایفای تعهدات خود دعوت می‌شوند.
قیمت جدید خودروهای هیبریدی در ایران
پایگاه خبری راد: اگرچه در مصوبه مجلس تعرفه واردات خودروهای هیبریدی صفر شده اما در صورت واردات این خودروها با قانون جدید باز هم حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد به قیمت‌های جهانی آن‌ها به دلیل دیگر عوارض مشمول اضافه خواهد شد. البته باز هم در این حالت قیمت این خودروها کمتر از نرخ‌های فعلی خواهد بود.
هفت‌خوان ثبت سفارش تجهیزات آی‌تی
پایگاه خبری راد: دبیر کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با انتقاد از شرایط ثبت سفارش تجهیزات شبکه و فناوری اطلاعات در ایران، معتقد است که بازرگانان ایرانی برای وارد کردن تجهیزات، به زحمت زیاد و با هزینه‌های سنگین، تحریم‌ها را دور می‌زنند، اما در داخل یک خودتحریمی وجود دارد که نمی‌توان آن را دور زد.
تصویب ۳ مصوبه جدید توسط سران قوا در حمایت از تولیدکنندگان
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از تصویب سه مصوبه جدید توسط سران قوا برای حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران خبر داد.
"صادرات" نباید به بازار داخل لطمه بزند
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: توسعه صادرات نباید باعث لطمه به بازار داخلی شده و مردم با کمبود کالا مواجه شوند.
تعهدات جدید بازرگانان برای واردات کالا
پایگاه خبری راد: دستورالعمل جدید برای بازرگانان در سامانه ثبت سفارش واردات کالا اعلام شد.
انتقاد یک فعال اقتصادی به عملکرد اتاق بازرگانی
پایگاه خبری راد: یک فعال اقتصادی معتقد است که آنچه در طول سال‌های گذشته اتفاق افتاده، محوریت‌یافتن بازرگانی در اتاق بوده و به نظر می‌رسد امروز اتاق، محلی برای بازرگانی صنعتی، بازرگانی معدنی و بازرگانی کشاورزی شده است.
ناگفته‌های پالیزدار درباره مفاسد اقتصادی
پایگاه خبری راد: راست و چپ بر این نکته اتفاق نظر دارند که اگر نظام یک پاشنه آشیل داشته باشد، همانا فساد است. رتبه بد ایران در ارزیابی‌های بین‌المللی در زمینه فساد به همراه انتشار گاه به گاه اخبار دستگیری و محاکمه مفسدان اقتصادی ریز و درشت، همگی از گستردگی فساد و از آن مهم تر، ادراک گسترده فساد در میان مردم حکایت دارد.
راه‌اندازی سامانه رفع تعهد ارزی واردکنندگان به زودی
پایگاه خبری راد: در جلسه دیشب شورای پول واعتبار که به ریاست دکتر همتی رئیس کل بانک مرکزی تشکیل شد، بنا به پیشنهاد بانک مرکزی و در جهت پیشگیری از سو استفاده از تخصیص و تامین ارز بابت واردات کالا به کشور، راه اندازی سامانه رفع تعهد ارزی واردکنندگان توسط بانک مرکزی به تصویب رسید.
 سفارش کالا در استان‌ها با کارت بازرگانی تهران ثبت می شود
پایگاه خبری راد: طبق اعلام معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، دارندگان کارت بازرگانی استان تهران و واحدهای تولیدی که در استان‌هایی غیر از تهران مستقر هستند، می‌توانند ثبت سفارش کالا را در استان محل استقرار واحد تولیدی انجام دهند.
تسهیلات صادرکنندگان متخلف قطع می‌شود؟
پایگاه خبری راد: اطلاعیه بانک مرکزی و سخنان رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور درخصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات نشان می‌دهد که دولت در اجرای این قانون بر اساس بخش‌نامه مذکور جدی است و این احتمال می‌رود که در صورت عدم توجه صادرکنندگان به این موضوع، خدمات و تسهیلات دولتی به آن‌ها قطع شود.
درخواست های تولیدکنندگان نساجی و پوشاک از وزیر صنعت کدامند؟
پایگاه خبری راد: تشکل‌ها و تولیدکنندگان فعال در حوزه نساجی و پوشاک در نامه‌ای هشت بندی از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست کردند تا روند فعالیت واحدهای تولیدی پوشاک و نساجی دستخوش تغییرات اساسی شود.
 مقوله قیمت ارز از مسائل اقتصاد باید جدا شود
پایگاه خبری راد: در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، رئیس اتاق تهران با اشاره به اینکه بحث ارز و قیمت آن، مسئله عمده‌ای شده که همه تصمیمات تحت الشعاع آن قرار گرفته است، اظهار کرد: با توجه به این امر باید تصمیم جدی گرفته شود تا ارز از سایر مقوله‌های کشور جدا شود.
صدور کارت بازرگانی به استانها سپرده شد
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت طی ابلاغیه‌ای فرایندهای مرتبط با کارت بازرگانی را به سازمانهای صمت استانی تفویض کرد.